Hösttorr

Facecare

- Jag brukar få väldigt torr och tråkig hy på hösten eftersom att det är så kallt ute. Även mina läppar blir torra och ibland lite nariga. Antar att jag inte heller är den enda så därför har jag satt ihop ett litet hjälp-kit för er som är intresserade. 
 
1. För det allra första så behöver man en bra nattkräm. För när du har tvättat av ansiktet innan du går och lägger dig, så drar porerna ihop sig och därför blir huden bland annat torr och fnasig. Då är det bra att ha en kräm som mjukgör huden efteråt så att den inte torkar ut och drar ihop sig. Det finns bland annat en jättebra nattkräm från Clinique med mycket antioxidanter (C-vitaminer och E-vitaminer) som mjukgör och ger huden ett bra skydd. Finns bland annat på Kicks eller Åhléns. Prisvärd. 
 
2. När det kommer till torra och nariga läppar så hjälper oftast inte bara ett vanligt lypsyl för mig. För att få bort exempelvis nariga läppar så är ett lip scrub extremt värt att ha. Det är som peeling fast för läpparna. Man tar ytterst lite på fingret och bara skrubbar. Otroligt effektivt. Man kan beställa detta på bland annat beautybay från Sara Happ och det ligger på runt 200 kronor men det är otroligt prisvärt!
 
3. Något annat som är väldigt bra när man har tvättat bort sminket från ansiktet på kvällen är att återfukta huden ordentligt. Då kan man använda ett par rengöringsservetter, gärna oparfymerade. Detta gör också så att huden inte blir torr och hjälper även till att ta bort sminkrester från ansiktet. Lóreal har bland annat bra rengöringsservetter för bra priser. Finns också att köpa på de flesta kosmetika butiker. 
 
4. Brukar man få extremt torr hy på hösten och vintern så behöver man en ganska tjock kräm som tränger in ordentligt i huden. Då har bland annat Clinique en väldigt bra som har en fuktighet och även mjukgörande effekt. Eftersom att den är lite tjockare än andra krämer så behöver man inte heller ta så mycket - vilket är väldigt sparsamt. Den heter youth surge SPF 15, dock är den väldigt dyr och ligger på 565 kronor. Går bland annat att köpa på Kicks eller Qliniques hemsida här
 
5. Just nu så använder jag en dagkräm från Lóreal som är svinbra! Den innehåller bland annat E-vitaminer vilket är bra om man har lite känsligare hud, den både mjukgör och återfuktar huden. Denna använder jag direkt när jag vaknar och innan jag ska sminka mig. Den heter Lóreal triple active day cream och ligger runt hundralappen. Denna finns också att köpa på Kicks.
 
6. Sista hjälpen som jag använder är ett lip balm från Rosebud med inslag av jordgubb. Efter att ha skrubbat läpparna så kan dom ibland kännas lite ömma. Då är detta lip balm bäst! Det funkar även som ett vanligt mjukgörande läppbalsam när som helst. Innehåller också fuktighet och luktar gudomligt! Detta finns också även att köpa på Kicks för ynka 70 kronor eller här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fler såna här inlägg! Bästa bloggen :D

2012-10-20 @ 17:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0