Q/A

Postat av: Felicia
Vad äter man när man deffar? :)

Sv: Just nu så äter jag bland annat kyckling, tonfisk, torsk, räkor och jättemycket ägg. Kyckling är den bästa proteinkällan för den som deffar. Den har en låg fetthalt och den bästa varianten är kokt kyckling då du slipper tilsätta en massa onödiga fetter. Torsk är en av de absolut bästa proteinkällor som finns när man vill äta rätt vid deffen. Torsk innehåller i princip bara protein och är som kyckling bäst när den är kokt. Visst ska man undvika kolhydrater vid deffen MEN till en viss mängd. Det är viktigt att få i sig en lagom mängd kolhydrater för att hålla energin uppe så att dina muskler inte säckar ihop. Till frukost så äter jag havregrynsgröt vilket är det absolut bästa att äta till frukost vid deffning. Det förser dig med en stor mängd kolhydrater som hjälper dig att hålla energin på en bra nivå under hela dagen. Sedan äter jag också mycket ägg som bara innehåller en massa bra proteiner. Till mina måltider så äter jag bara kullkornspasta och fullkornsris, ibland potatis. Fullkornspasta är 100 gånger bättre än vanlig pasta och ris. Det gäller dock att hålla kolhydraterna på en låg hyfsad nivå när man deffar. Man ska undvika fett när man håller på med deffning men avokado innhåller bara fett som är bra för din kropp och cashewnötter är också en bra fettkälla när du ska deffa dock ska man inte äta för många. Nu blev det här ett jättelångt inlägg men jag hoppas att du fick lite svar på din fråga. Många av mina vänner har också frågat hur och vad man ska äta så nu fick ni lite svar på tal här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0