Jullistan

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Vi ska fira jul hemma hos oss med hela tjocka släkten som varje år. Fast först ska vi fira min farmor som fyller år på julafton och ge henne en massa presenter och äta tårta. Vid 3 tiden kommer mormor & morfar med min moster och hennes man och barn och tittar på Kalle Anka med oss. Sen kommer pappas sida av släkten också. Vi är runt 20 stycken här hemma på julafton.
Vad önskar du dig i julklapp?
Jag har bara önskat mig lite pengar, annars inte så mycket annat.
Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Tomtens verkstad är den absolut bästa!

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja det gör dom oftast alltid. Fast förra julen kan jag inte säga levde upp till mina förväntningar då min mormor & morfar och moster + hennes familj firade på enskilt håll. Det var inte roligt alls. Kommer ihåg att jag mådde dåligt hela kvällen. Låter kanske jätte töntigt men jag blir så när "traditioner" ändras.

Har du firat jul utomlands någongång?
Jag har firat julafton i Helsingfors en gång när jag var liten för att vi skulle fira farmor men mer än så har vi inte gjort. Mamma och pappa har pratat om att fira julafton/nyår i Thailand men jag har alltid sagt nej.
Vilket jullåt är den bästa?
Gillar inte jullåtar speciellt mycket men när min lillasyster sjunger "tänd ett ljus" på sitt sätt kan man inget annat än att le.
Vilken julfilm är den bästa?
Grinchen utan tvekan!

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
En julafton för länge sedan då min farfor levde (som förövrigt älskade julen mer än allt annat) så firade vi jul uppe hos honom i Norrland där min gammel mormor också bor. Jag kommer ihåg det så väl, han hade hyrt häst och släde som vi åkte runt i inne i byn under renfällar. Det var nog den bästa och mysigaste julen som jag någonsin upplevt. Då kändes det verkligen som att det var jul på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0