A/Q

Postat av: Anonym
hur blev du helt blond? alltså kan du ge tips på vad du använde för hårfärg och sånt? när dufärgade från svart och brunt till blondt?

Sv: Från början var jag näst intill svarthårig innan jag färgade mitt hår blont. Det var verkligen jätte mörkt och det tog sin lilla tid innan jag fick färgen som jag ville ha. Jag gjorde det man aldrig ska göra - färga själv hemma! Jag köpte till och med en jätte billig hårfärg på Ö&B som bara kostade ynka 30 kronor. Första färgningen gjorde att mitt hår blev alldeles gult mitt uppe på hjässan medan underhåret fortfarande var en aning mörkare. Dagen efter köpte jag ännu en till färgning som gjorde längderna lite ljusare. Samma dag köpte mamma ett silver-schampoo som blekte mitt överhår så extremt så att det nästan blev alldeles vitt, dock var resten av håret fortfarande gult. Efter att ha använt silver-schampoot i ca en vecka bokade jag tid hos frisören. Där gjorde jag först en avfärgning och sedan en blekning. Efter första blekningen gjorde jag därefter 4-5 till som gjorde att mitt hår fick en jämnare nyans. Man ska vara väldigt försiktig när man bleker håret eftersom att det är så pass slitsamt för håret, därför är det väldigt bra att använda hårinpacking som återger håret sin fukt & glans. Mitt hår blev väldigt skadat efter alla dessa blekningar och jag vart tvungen att klippa av några jobbiga centimeter. Idag har mitt hår fått tillbaka sin lyster och det är tack vare hårinpackningar, värmeskydd och min frisör som vet vad hon gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0