Dagens goda gärning

Dagen började med luciafirande i skolan med både luciatåg av våra lärare och en massa lussefika! Därefter hade vi några lektioner som bara rann iväg. Tog en tripp upp till centrum med S&C och köpte ett par söta sovshorts med liten spets inne på Bik Bok (ni har väl fixat appen!?) då det var 30% på allt i butiken idag. På vägen mot tåget idag så gjorde jag och Sofie "dagens goda gärning". Ni som bor här i haninge vet att det oftast sitter en äldre kvinna i tunneln mot pendeln med endast tunn jacka och filt. Efter att ha passerat henne så stannade vi upp och tittade på varandra, för det är verkligen så hemskt att varje gång se henne sitta där och frysa och bara passera förbi. Så vi gick in på Pressbyrån och köpte en kaffe och en kanelbulle och gick tillbaka och gav henne det. Vilket leende vi fick, det gjorde min dag något extra! Efter det tog vi iallafall tåget in mot söder där vi gick runt och kikade lite innan bion. Jag plockade på mig ett par blåa jeans i perfekt passform med guldig kedja nere vid anklarna för 199 kr - KAP! Vid 17.20 började bion och vi såg den nya filmen med Carolina Gynning vilket var helt okej. Eftersom att detta var ett erbjudande vi hade fått ifrån SF där man kunde gå två för 140 kr så var det iallafall lätt värt det! Har haft en riktigt mysig dag tillsammans med bästa soffan. Credit till torsdagar!
 

Kommentarer
Postat av: Clara

Åh vad ni är fina!

Svar: Puss <3
sofiafloden.blogg.se

2012-12-13 @ 21:07:53
URL: http://belief.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0