Hard work work

Kom äntligen precis hem ifrån jobbet! Är alldeles slutkörd i både benen och i ryggen. Har sprungit runt och serverat som en jävla dåre, men kul har det varit! Det roligaste måste nog ha varit drinklistan och att hälla upp och servera. Även fast kvällen har varit riktigt lyckad och mysig så brast det rätt rejält för mig i slutet. Hade disk ända upp till öronen, fick handtorka varje öl/vin/grogg och snapsglas för sig. Sedan möblera tillbaka allt till sin fullständiga plats, och så lite mer disk på det. Fick iallafall med mig en massa gott som "plåster på såren" för ikväll. Kommer sitta fint imorgon till frukosten. Maritha var iallafall gullig och körde hem mig så jag slapp ta mig hem kommunalt. Imorgon ska jag ta det ytterst lugnt och framförallt sova ut. Japp det ska jag, för det är jag värd efter en slitsam fredag som denna!
 
Såhär såg det ut idag när vi dukade fram och ordnade bordsplaceringen till julbordet. Blev faktiskt väldigt mysigt tillslut när allt kom till sin plats. 
Vid 19.00 var det fullsatt vid borden och volymen ekade i form av pensionärer och julmusik. Jag, Johan och Eddie gick runt och tog olika dryck-beställningar vid borden, det roligaste på hela kvällen. Sedan fick jag som vanligt plocka på mig en massa fikabröd och chocklad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0