Q/A

Fråga från Isabelle:
Vad har du för musiksmak? Finns det någon låt som du lyssnar på ofta som har någon speciell betydelse? Jättefin blogg :)

Sv: Jag lyssnar nästan på allt, men för det mesta svensk hiphop/rap och sånt. Har faktiskt en låt som jag tycker om väldigt mycket och det är Maskrosbarn med Näääk. Här är ett utdrag ur hans text: 

Nästa lilla rap går ut till dig kära mor,
Som äger stort hjärta, älskar dig mer än du tror,
Du vet att du alltid kommer va den som finns,
Närmast mitt hjärta från tiden när du minns,
Då när nätterna gick ut för dig att sitta där och vänta,
Men inte en dag gav du upp och sluta kämpa,
För min skull, även när jag kom full,
Och jag minns hur du skällde tills jag ramla omkull,
Sen gav dig själv skulden för att det blivit så,
Men inte var det dig som skulden skulle sitta på,
För jag var sexton och rektorn ringde hem stup i kvarten,
Hängde på stan, kom hem mitt i natten,
Och jag vet, att du bara ville mitt bästa,
Få mig att fatta, det finns mer än bara festa,
Här i livet, ta ingenting för givet, för snabbare än du tror kan allt bli rivet.

Läs Hela: http://svenskalyrics.se/naaak-maskrosbarn/#ixzz2GGtoMCdg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0