Q/A

Postat av: Felicia
Åh du verkar verkligen ha värsta drömlivet. Du gör saker med dina vänner hela tiden och verkar ha det helt perfekt! Hur kan du ha råd med allting hela tiden? Har du nått jobb eller får du pengar av dina föräldrar hela tiden? Åh jag är så avis på dig.. Så himla snygg också. Blä. Jätte bra blogg iallafall, är helt besatt av dig och ditt liv typ haha! Puss på dig snyggo

Sv: Det finns ett ganska bra uttryck "You know my name - but not my story". Jag försöker göra så mycket saker som möjligt med mina vänner oavsett om jag har pengar eller inte så försöker vi alltid att umgås på nått sätt. Pengar behöver oftast inte alltid vara ett alternativ. Jag förstår inte vad du menar med "allting" för jag lever som vilken annan normal tonåring som helst. Jag får mitt studiebidrag och kanske någon hundring hit och dit om jag ska äta ute men det är väldigt sällan som jag ens ber om det. Jag försöker lägga upp en slags "budget" varje månad på vad jag vill att mina pengar ska räcka till. Vill jag köpa kläder så lägger jag undan en viss summa till det, eller vill jag gå ut och äta med mina vänner och sånt så försöker jag göra upp med mig själv vad allt det kommer att kosta för mig. Det handlar om att organisera och vara struktionell. Jag kan som alla andra vara duktig på att slösa men man får fråga sig själv emellan åt "är det värt det" och "behöver jag verkligen det här" och för mig har det faktiskt hjälpt. Jag är anställd på ett café i västerhaninge som heter Paus bagarstuga men jag har inte jobbat sen innan december för att jag har haft för mycket bollar i luften på sistonde. Men på lördag ska jag faktiskt jobba från 11-18 så det ska faktiskt bli kul. Det bästa man kan göra när man är tonåring och känner att det svider lite i kassan är att lämna ut en massa cv:n och visa att man är intresserad! Tack så mycket vad glad jag blir. Stor kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0